שרים בממשלה מגיבים: "החלטת ארגון אונסק"ו – שווה כקליפת השום"

איתי גדסי No Comments on שרים בממשלה מגיבים: "החלטת ארגון אונסק"ו – שווה כקליפת השום"

החלטת אונסק"ו להכריז על ישראל כ"כח כובש בירושלים", גרר תגובות חריפות מצד שרי הממשלה: "נמשיך לבנות בירושלים ולהרחיב אותה"

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת צילום: הדס פרוש, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרי הממשלה מגיבים בחריפות על החלטת אונסק"ו, שקבעה היום ברוב קולות כי "ישראל היא כוח כובש בירושלים".

מוקדם יותר פורסמה תגובתו של ראש הממשלה, שהתייחס בביטול להחלטה, שככל הנראה קודמה על ידי נציג גרמניה בארגון המסונף לאו"ם, אולם נתניהו ציין כי מספר התומכים בהחלטה קטן ביחס להחלטות קודמות שהתקבלו נגד ישראל.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ אמר: "התשובה המתאימה להחלטת אונסק"ו ולכל מי שמפקפק בזכותנו על ירושלים היא העברת חוק ירושלים רבתי, שקובע את הרחבת גבולות ירושלים וחיזוק הרוב היהודי בה, ע״י צרוף ישובי עוטף ירושלים: גוש עציון, ביתר עילית, מעלה אדומים וגבעת זאב לתחומי ירושלים. העברת החוק במלאת 50 שנה לשיחרור ואיחוד י-ם תעביר מסר ברור : ירושלים שלמה ומאוחדת בריבונות ישראל מאז ולתמיד".

השר לענייני ירושלים, מורשת והגנת הסביבה, זאב אלקין אמר: "דווקא גוף כמו אונסק"ו, שאמור להיות א-פוליטי ולקדם את התרבות והמורשת ההיסטורית העולמית, נכשל פעם אחר פעם בבורות היסטורית ונופל לידי פוליטיקה צינית וגישה אנטישמית. החלטות כאלה מבזות את המדינות שהצביעו בעדן ואת אונסק"ו כולו".

לדבריו, "דווקא ביום שאנחנו חוגגים את עצמאותנו נדרשנו ללמוד שוב, שעצמאותנו וריבונותנו בארץ ישראל בכלל ובירושלים בפרט תלוים לא בהחלטות הזויות וציניות של גופים בין לאומיים אלא במה שאנחנו נעשה. התשובה להחלטת אונסק"ו זה המשך בניה נרחבת בירושלים והמשך השקעת משאבים גדולים בשימור והנחלה של המורשת ההיסטורית שלנו בירושלים ובזה אנחנו עוסקים יום יום. אונסק"ו לא היה בעבר ובקצב הזה לא יהיה קיים גם בעתיד, אבל הקשר של עם ישראל לירושלים וריבונותנו בה יישארו לנצח".

השר איוב קרא אמר: ההחלטה שווה כקליפת השום. ירושלים תישאר מאוחדת תחת ריבונות ישראל לעד נמשיך לבנות ולפתח אותה. החלטת אונסקו אין לה שום משמעות בעיני ישראל".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר על החלטת אונסקו: "שוב, החלטה הזוייה של ארגון הזוי. לפני מספר שבועות אירחתי לסיור בעיר דוד שגרירים מארגון אונסקו. צעדנו עם תנ"ך ביד במעלה עיר דוד על האבנים המשופשפות עליהם צעדו בני עמנו כבר לפני 3000 שנה וראינו איך ההיסטוריה והתנ"ך מתחברים והופכים למציאות שאי אפשר להכחישה. ההחלטה שקיבל היום ארגון אונסק"ו מוכיחה שוב כי מדובר בארגון סהרורי ואנטי ישראלי. במקום לעמוד לצד ירושלים הם בוחרים לעמוד  לצידם של מבקשי רעתנו.  התשובה שלנו היא להמשיך ולבנות את ירושלים".



0 תגובות